Tuesday, November 22, 2011

Banyak Kerja Perlu Dilaksanakan

 Ya ALLAH...rasa seakan tidak mampu melaksanakan semua kerja itu dengan serentak pada minggu ini. Bantulah hambaMu yang lemah ini ya Rabbi. Minggu ini, saya perlu siapkan penulisan ilmiah(kajian kes),buat draf almanac Da'wah&Tarbiah Mahallah Asma' serta sebarkan maklumat mengenai qiblat yang baru. Ada niat jua untuk menyiapkan wajibat Intro To Fiqh dan mulakan sikit bahath asbab ikhtilaf.

Alhamdulillah, ahli kumpulan saya untuk penulisan ilmiah ( Ainina,Asiyah&Ameer ) banyak membantu.Kami kumpulan 4A...perasankah anda?hehe =D! InsyaALLAH, tidaklah merasa beban. Qiblat yang baru lak, 1hari mampu buat 2blok sahaja pasai ahli BRC yang membantu hanya 2org sahaja setiap hari. Tidak mengapa..yang penting,kerja itu tetap berjalan. Almanac?Pening gak kepala nak fikir pasai shbt2 BRC mcm xde ms lapang yg sama. Tapi,akan ku bersemangat sentiasa! Permudahkan urusanku ya ALLAH.

Subjek Fiqh...sabar dulu ye. Rsnya,xmampu kulaksanakannya.Yang penting, siapkan perkara paling utama. Kita kena pandai susun perkara2 yg kita nk buat dlm rangkaian utama dan paling utama. Kita jangan mudah mengalah dan berputus asa..kn ALLAH tidak suka hambaNya yg lemah ^_^! Akhir kalam,kumemohon padaMu ya ALLAH bantulah diriku dalam melaksanakan semua perkara yg banyak itu...Amin. 

No comments:

Post a Comment